ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΟΒΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ
ΙΟΒΕ:[ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ]
Οι ΘΕΣΕΙΣ του ΙΟΒΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ προτείνονται ως αφετηρία προβληµατισµού και φιλοδοξούν να συµβάλουν στη διαµόρφωση πολιτικών ικανών να αντιµετωπίσουν το κύριο ζήτηµα της ελληνικής οικονοµίας σήµερα: την αναποτελεσµατική λειτουργία του Κράτους. Η αναποτελεσµατικότητα αυτή έχει γίνει πλέον κοινή συνείδηση και όλοι συµφωνούν ότι το ελληνικό Kράτος πρέπει να γίνει σύγχρονο, πιο α- ποδοτικό και φιλικό προς τον πολίτη.
Τα ζητήµατα που αφορούν το Κράτος, ήταν πάντοτε στο κέντρο του ερευνη- τικού ενδιαφέροντος του Ιδρύµατος. Κι’ αυτό έχει αποτυπωθεί σε µια σειρά µελέτες, οι οποίες εκπονήθηκαν από την ίδρυσή του µέχρι σήµερα.
Οι θέσεις που παρουσιάζονται στηρίζονται σ’ αυτό το ευρύ µελετητικό έργο. Στην παρούσα µορφή τους όµως διαµορφώθηκαν µέσα από µια διαδι- κασία ανταλλαγής απόψεων εκπροσώπων από ευρύ φάσµα της οικονοµικής ζωής και της ακαδηµαϊκής κοινότητας, οι οποίοι ανταποκρινόµενοι στην πρό- σκληση του Ιδρύµατος µετείχαν σε ολιγοµελείς οµάδες εργασίας. Στις εργασίες των οµάδων υπήρξε σηµαντική σύµπτωση απόψεων για τα αίτια της κρατικής ανεπάρκειας, η οποία οδήγησε σε προτάσεις για τη θεραπεία της, που ήταν σχεδόν οµόφωνες.
Οι θέσεις του ΙΟΒΕ που διαµορφώθηκαν µέσα από αυτή τη διαδικασία διαβου- λεύσεων, αφού χωρίσθηκαν σε τέσσερις θεµατικές ενότητες, τέθηκαν πάλι σε συζήτηση σε διευρυµένες οµάδες εργασίας στη διάρκεια εκδήλωσης που οργανώθηκε από το ΙΟΒΕ για την παρουσίαση των τελικών προτάσεων.
Οι αλλαγές στον κόσµο επιβάλλουν ένα νέο ρόλο του Κράτους
Η πρόσφατη ιστορία των οικονοµιών της αγοράς, ειδικότερα στην Ευρώπη, δείχνει ότι ο ρόλος του Κράτους έχει περάσει από δύο φάσεις: Μετά τη µεγάλη κρίση του 1929-1932, και ιδιαίτερα µετά το ∆εύτερο Παγκόσµιο Πόλεµο, όταν ο ιδιωτικός τοµέας ήταν ιδιαίτερα αδύναµος, δηµιουργείται ένα παραγωγικό κενό, το οποίο καλύπτει το Κράτος, αναλαµβάνοντας έναν όλο και πιο σηµα- ντικό ρόλο στη λειτουργία της οικονοµίας. ΄Ετσι, πέρα από τις σηµαντικές πα- ρεµβάσεις ρυθµιστικού χαρακτήρα, το κράτος αναλαµβάνει µια σειρά δραστη- ριότητες και επεκτείνεται σε τοµείς, στους οποίους δραστηριοποιείται και ο ι- διωτικός τοµέας. Το Κράτος εθνικοποιεί, ή θέτει υπό τον άµεσο έλεγχό του, σηµαντικούς τοµείς δραστηριότητας, κυρίως µονοπώλια που προσφέρουν υ- πηρεσίες κοινωνικής ωφέλειας, π.χ. ηλεκτρισµός, τηλεφωνία, ύδρευση, κ.α. αλλά και διευρύνει τη δράση και τις δαπάνες του στην παιδεία, την υγεία, την κοινωνική ασφάλιση και προστασία, κ.α. Το µοντέλο αυτό διατηρήθηκε µέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1970 και µπόρεσε να λειτουργήσει επειδή το Κρά- τος σε κάθε χώρα είχε, ως τότε, περίπου πλήρη δυνατότητα να χαράσσει πο- λιτικές και να ρυθµίζει τη λειτουργία της οικονοµίας, µε λίγους µόνο περιορι- σµούς από διεθνείς οργανισµούς και συνθήκες, πέραν των όποιων διµερών συµφωνιών µε άλλες χώρες.
Ανεξάρτητα πάντως από τις όποιες θετικές ή αρνητικές επιδόσεις είχε το µετα- πολεµικό µοντέλο κρατικής οργάνωσης, από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 έγινε φανερό ότι δεν ήταν πια διατηρήσιµο. Το Κράτος αφενός, δεν µπορούσε
Ο τρόπος λειτουργίας των οικονοµιών άρχισε να αλλάζει σταδιακά και οι µεταβολές επιταχύνθηκαν ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Οι αγορές άνοιξαν, οι ευκαιρίες πολλαπλασιά- στηκαν, ο διεθνής ανταγωνισµός εντείνεται, καθώς, πέρα από τη διεθνοποίη- ση των οικονοµικών συναλλαγών µεταξύ των ανεπτυγµένων χωρών και τη δηµιουργία µεγάλων οικονοµικών ενοτήτων (Ε.Ε.), νέοι σηµαντικοί παίκτες εισέρχονται στο οικονοµικό σκηνικό: οι χώρες του πρώην ανατολικού συνα- σπισµού, οι χώρες της Νοτιανατολικής Ασίας, και πρόσφατα η Ινδία και η Κίνα. Ταυτόχρονα, υπάρχουν δραµατικές εξελίξεις στην τεχνολογία οι οποίες αλλά- ζουν τον τρόπο λειτουργίας όλου του φάσµατος παραγωγής και συµβάλουν στην περαιτέρω διεύρυνση των οικονοµικών συναλλαγών. Η παγκοσµιοποίηση δεν είναι µόνο θέµα περισσότερων οικονοµικών συναλλαγών, είναι, προ πά- ντων, το άνοιγµα στην κίνηση κεφαλαίων, τεχνογνωσίας και γνώσης, που έ- χουν αυξήσει δραµατικά την αλληλεξάρτηση των οικονοµιών. Τα φαινόµενα αυτά εκφεύγουν από τη σφαίρα δράσης των εθνικών κυβερνήσεων, που δεν είναι πια σε θέση να επηρεάσουν τις εξελίξεις, να τις εµποδίσουν, ή να επιτα- χύνουν τη ροή τους, καθώς κατέστησαν ανενεργές οι πιο πολλές από τις πα- λιές µεθόδους ρύθµισης και παρέµβασης (π.χ. προστατευτισµός). Αυτό µετα- βάλλει τα δεδοµένα και επιβάλλει νέου τύπου καθήκοντα στις εθνικές κυβερ- νήσεις, οι οποίες πρέπει τώρα να συµβάλουν ουσιαστικά στην προσαρµογή των εθνικών οικονοµιών στη διεθνή πραγµατικότητα που εξελίσσεται µε τη δική της δυναµική.
Στις µειούµενες δυνατότητες των Κρατών
να ασκούν εθνικές πολι- τικές, ανεξάρτητα από το διεθνές περιβάλλον. Σε παγκόσµιο επίπεδο δηµιουρ- γούνται νέοι ∆ιεθνείς Οργανισµοί και Συνθήκες που επιβάλλουν σε όλα τα Κράτη περιορισµούς, απαγορεύσεις αλλά και υποχρεώσεις. Ειδικότερα, για τα
Έτσι, έχει κατ΄ουσία εκχωρηθεί µεγάλο µέρος των εθνικών κυριαρχικών δι- καιωµάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έχουν αντίστοιχα περιορισθεί οι αρµο- διότητες και δυνατότητες ακόµη και σε θέµατα πολιτικής και νοµοθεσίας των διαφόρων εθνικών κυβερνήσεων και κοινοβουλίων. Χαρακτηριστικότερες πε- ριπτώσεις είναι η εκχώρηση των δικαιωµάτων άσκησης της νοµισµατικής πολι- τικής, απ’ όλες τις χώρες του ευρώ, στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και η υποχρέωση των κρατών-µελών να προσαρµόζουν τη δηµοσιονοµική πολιτική τους στους όρους των Συµφώνων Σταθερότητας και Ανάπτυξης.
Στις αντιλήψεις της κοινωνίας.
Μαζί µε τα αντικειµενικά δεδοµένα αλ- λάζουν και οι αντιλήψεις της κοινωνίας, καθώς διευρύνεται η πληροφόρηση. Στην κοινωνία του σήµερα τα µέλη της:
v πληροφορούνται για τα τεκταινόµενα από όποια πηγή θέλουν (έχει χά- σει το Κράτος πολλές από τις δυνατότητες, που είχε, να επηρεάζει την ενηµέρωση των πολιτών),
v επικοινωνούν µε όποιον θέλουν, όποτε θέλουν – αµφίδροµα δε και µε πλήρη αδυναµία του Κράτους να πληροφορείται σχετικά, πόσο µάλλον να ελέγχει,
v µπορούν να απασχοληθούν και να αναπτύξουν δραστηριότητα έξω από τα σύνορα της χώρας,
v απαιτούν από τις πολιτικές δυνάµεις σωστότερη και ταχύτερη προσαρ- µογή στις νέες συνθήκες.
Όλα τα παραπάνω αποδυναµώνουν τη γενική αντίληψη που επεκράτησε για πολλά χρόνια για ένα παντοδύναµο, προστατευτικό Κράτος και µεταθέτουν
Οι εξελίξεις που επισηµάνθηκαν παραπάνω, και κυρίως η ταχύτητα µε την ο- ποία πραγµατοποιούνται, επιβάλλουν πολύ πιο ευέλικτες µορφές οργάνωσης υπηρεσιών, αγορών και επιχειρήσεων και απαιτούν µεγαλύτερες δυνατότητες συνεχούς προσαρµογής στο διαρκώς µεταβαλλόµενο οικονοµικό και τεχνολο- γικό περιβάλλον. Για να γίνουν όµως αυτά απαιτείται να αλλάξει και να προ- σαρµοστεί στις νέες συνθήκες και το θεσµικό περιβάλλον, το οποίο διαµορ- φώνεται από το Κράτος. Με άλλα λόγια, το ίδιο το Κράτος και οι λειτουργίες του πρέπει να αποκτήσουν την απαιτούµενη ευελιξία και προσαρµοστικότητα, ώστε η οικονοµία στο σύνολό της να µπορέσει να ανταποκριθεί στις νέες συν- θήκες.ΙΟΒΕ
Ολες αύτές τις θέσεις και τους προβληματισμούς του ΙΟΒΕ,τις γνωρίζει ο φορέας έλλήνων συνέλευσις μέσω του προέδρου του κυρίου άρτέμη σώρρα,και οι άπόλυτες λύσεις βρίσκονται μέσα στις προγραμματικές δηλώσεις του φορέα Ε.ΣΥ
ιδρυτική διακήρυξη ελλήνων συνέλευσις:
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/διακhρyξη-εσυ-τελικο.pdf?dl=0
προγραμματικές δηλώσεις ελλήνων συνέλευσις:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/προγραμματικες-δηλωσεις-εσυ-25-10-2015.pdf?dl=0
Η βιομηχανία θα δομηθεί να παρέχει αυτάρκεια σε όλους τους τομείς. Αυτό θα επιτευχθεί λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις παγκόσμιες συνθήκες για πιθανές συνεργασίες, εκτέλεση σχεδίων και επενδύσεων στους πιο νευραλγικούς τομείς.
7.1. Η βιομηχανία θα δομηθεί πάνω στο πλαίσιο της τεχνολογίας αιχμής του σημερινού παγκόσμιου γίγνεσθαι με προοπτική την ανάπτυξη πρωτοπόρων και καινοτόμων τεχνολογιών οι οποίες ως ευρεσιτεχνίες βρίσκονται στα χέρια της Ελλήνων Πολιτείας καθώς επίσης θα κληθούν οι απανταχού Έλληνες πολίτες, επιστήμονες, εφευρέτες για να προσφέρουν τις γνώσεις τους και την ευφυΐα που έχουν κληρονομήσει από το γένος μας, στην Ελλήνων Πολιτεία.
7.2. Η βιομηχανία θα στηριχθεί στις πρώτες ύλες, που βρίσκονται στην Ελληνική γη.
7.3. Δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα στον εξορυκτικό και μεταλλευτικό κλάδο για να υπάρξει υποδομή παραγωγής των πρώτων υλών, που είναι αναγκαία για την βιομηχανική δραστηριότητα. Θα δοθεί ιδιαίτερη βάση στην παραγωγή σπάνιων μετάλλων, σπάνιων γαιών που βρίσκονται στην Ελληνική γη καθώς και η εκμετάλλευση τους.
7.4. Ειδικές μονάδες για καλύτερους τρόπους μεγιστοποίησης της εκμετάλλευσης, ειδικά βελτιωτικά και προστατευτικά μέτρα για τους βιοτικούς, αβιοτικούς, ενεργειακούς ή/ και εν δυνάμει φυσικούς πόρους όπως αυτοί κατηγοριοποιούνται σε ανανεώσιμους και μη ανανεώσιμους: Ατμοσφαιρικός αέρας, νερό, έδαφος, φυσική χλωρίδα και πανίδα, ορυκτός πλούτος υπεδάφους, ηλιακή ακτινοβολία, φυσική ομορφιά κ.ο.κ.
7.5. Όλη η παραγωγή από τα μεταλλεία της Ελλάδος θα χρησιμοποιούνται ως πρώτη ύλη στην ελληνική μεταποιητική βιομηχανία. Δεν θα εξάγονται πρωτογενής πρώτες ύλες παρά μόνο μεταποιημένα βιομηχανικά προϊόντα, που θα περιλαμβάνουν την υπεραξία της μεταποίησης. Με αυτό τον τρόπο η Ελλάδα καθίσταται αυτάρκης και αυτοδύναμη στις βιομηχανικές πρώτες ύλες.
7.6. Για την ανταγωνιστικότητα των βιομηχανικών προϊόντων η προϋπόθεση που χρειάζεται, είναι να σταματήσει η υπερεκμετάλλευση των πόρων ενέργειας για λόγους κερδοσκοπικούς και η αναπροσαρμογή του κόστους της ενέργειας σε χαμηλότερες τιμές.
7.7. Για να υλοποιηθεί ένας τέτοιος σχεδιασμός χρειάζεται χρήση ενέργειας χαμηλότερου κόστους. Η Ελλήνων Πολιτεία είναι έτοιμη να εφαρμόσει εναλλακτικές πράσινες τεχνολογίες, οι οποίες θα είναι υψηλών προδιαγραφών με πλήρη ασφάλεια και απόλυτο σεβασμό ως προς το περιβάλλον.
7.8. Μια από αυτές τις τεχνολογίες, που θα εφαρμοστούν, είναι παραγωγή υδρογόνου μέσω ηλεκτρολυτικής διαδικασίας με χρησιμοποιούμενη ενέργεια για ηλεκτρόλυση, την ηλιακή.
7.9. Όλες οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας που θα χρησιμοποιηθούν θα έχουν σαν κατάληξη την χρήση ελεύθερης ενέργειας, που είναι η νομοτελειακή χρήση ενέργειας για τον πλανήτη μας.
Η Ελλήνων Πολιτεία θα καταστήσει το Ελληνικό κράτος πλήρως αυτοδύναμο βιομηχανικά και ενεργειακά θέτοντας το παγκόσμιο πρότυπο εφηρμοσμένης τέχνης του Λόγου.
νανα εμενιδου
https://draft.blogger.com/blog/posts/7099650821137061757
παλλαδα αθηνα
https://draft.blogger.com/blog/posts/4750588357901248088
nana emenidou
https://www.facebook.com/emenidounana
ομάδα για νανα εμενιδου υπ.βουλευτης α' θεσσαλονικης
https://www.facebook.com/groups/480017989312584
νανα εμενιδου υπ.βουλευτης α' θεσσαλονικης
https://www.facebook.com/profile.php?id=100064120325036
εμενιδου νανα
https://twitter.com/emenidounana
παλλαδα αθηνα
το ερώτημα είναι
έως πότε θα τους επιτρέπουμε να αποφασίζουν για μας χωρίς εμάς ?
έλληνα πολίτη ενημερώσου για το κυβερνητικό πρόγραμμα του πολιτικού φορέα του έθνους των ελλήνων
https://www.artemis-sorras.gr/
η αληθεια μαζεμενη, πλαισιωμενη με αδιαμφισβητητα τεκμηρια, δικαστικες αποφασεις, εγχωριες και διεθνεις, κρατικες αποφασεις.
πολιτικος φορεας ελληνων συνελευσις: http://politikosforeas.e-sy.gr/
καταστατικο του πολιτικου φορεα ελληνων συνελευσις:
ιδρυτικη διακηρυξη πολιτικου φορεα ελληνων συνελευσις: https://alfeiospotamos.gr/?p=17627&fbclid=iwar0gp8obflzmkfxp-bx9xvkjoayptwm6qviszanudt6vs2exyh6ad66egl0
προγραμματικες δηλωσεις πολιτικου φορεα ελληνων συνελευσις: https://alfeiospotamos.gr/?p=18373&fbclid=iwar3migx5zyjyvlzuvejudx-lq5ql4tt0o7dnhwjrhpld5mqtkkb5qnt4-k8
κεντρικος οργανισμος ελληνων συνελευσις: http://e-sy.gr/
μετοχες τραπεζας ανατολης: http://trapeza-anatolis.oramaellas.gr/
600 δις για την ελλαδα: http://600dis.oramaellas.gr/
50 δις για την κυπρο: http://www.endcyprusdebt.com/
προγραμμα δομησης χρηματοδοτησης των δημων: http://dimoi.oramaellas.gr/
χρηματοδοτηση 100 δις τ.χ.ς.: http://txs.oramaellas.gr/
απολογητικο υπομνημα του αρτεμη σωρρα: https://ypomnima.artemis-sorras.gr/
το καταστατικο των οργανισμων «ελληνων συνελευσις- ε.συ.» http://alfeiospotamos.gr/?p=11184
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου