Post Top Ad

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2023

οι εξελίξεις για την οικονομία και την επιχειρηματικότητα στη Βόρεια Ελλάδα

 

Η  θεσσαλονίκη θα ξαναπαίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στα βαλκάνια και πάλι, σε όλους τους τομείς

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 οι εξελίξεις για την οικονομία και την επιχειρηματικότητα στη Βόρεια Ελλάδα υπήρξαν συγκλονιστικές.

 Η εποχή που το όνειρο για μια Θεσσαλονίκη επίκεντρο των Βαλκανίων διατυπώθηκε με σαφήνεια, αλλά οι πρωτοβουλίες που ελήφθησαν υπήρξαν αποσπασματικές.

Στο σύνολό τους συνδέθηκαν με τη γεωστρατηγική θέση της περιοχής στον νέο κόσμο που «αναδύθηκε» από την πρώτη των καθεστώτων του υπαρκτού σοσιαλισμού στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Είναι η εποχή που το όνειρο για μια Θεσσαλονίκης επίκεντρο –κάποιοι μιλούσαν για πρωτεύουσα- των Βαλκανίων διατυπώθηκε με σαφήνεια, αλλά οι πρωτοβουλίες που ελήφθησαν υπήρξαν αποσπασματικές, σύμφωνα με τη συνήθη πρακτική του ελληνικού κράτους. Γι’ αυτό σχεδόν τίποτα δεν έφτασε μέχρι τις ημέρες μας –ίσως μόνο το ΚΕΠΑ – ΑΝΕΜ-, ενώ ακόμη κι όταν υπήρξαν αποτελέσματα ήταν μάλλον περιορισμένα. Ενδεχομένως μια καινούρια κατάσταση έχει τον κίνδυνο των «παιδικών ασθενειών», οι οποίες όταν πέρασαν –εάν πέρασαν, δηλαδή- η Ελλάδα βρέθηκε ενώπιον της δικής της κρίσης, που ακύρωσε τα σχέδια που υπήρχαν.

Εκτός από την προάσπιση των συµφερόντων των µελών του, τη βιοµηχανική ανάπτυξη και την περιφερειακή ανάπτυξη, δηλαδή τους στόχους που συγκροτούσαν τον πυρήνα των δραστηριοτήτων του από την ίδρυσή του, στα τέλη του εικοστού αιώνα ο ΣΒΒΕ είχε αναπτύξει τρεις ακόµη στόχους: Την βαλκανική και την παρευξείνια συνεργασία, την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε κέντρο των Βαλκανίων

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ (ΕΣΟΑΒ)  Το Ελληνικό Σχέδιο Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων-ΕΣΟΑΒ (Hellenic Plan for the Economic Reconstruction of the Balkans-HiPERB) αποτελεί προσπάθεια της Ελλάδος, ως δότριας χώρας, να ενσωματώσει μεμονωμένες πρωτοβουλίες αναπτυξιακής βοήθειας σε ένα ενιαίο σχέδιο και να προωθήσει, κατά τον τρόπο αυτό, μια ολοκληρωμένη αναπτυξιακή πολιτική στα Βαλκάνια. Έχει ως στόχο τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, την προώθηση των παραγωγικών επενδύσεων, τη στήριξη των δημοκρατικών θεσμών και του κράτους δικαίου, την ενίσχυση του κοινωνικού κράτους, καθώς και την κατάρτιση του εργατικού και επιστημονικού δυναμικού των επωφελούμενων χωρών. Σημαντική, επίσης, επιδίωξή του αποτελεί και η υποστήριξη του ευρωπαϊκού προσανατολισμού των ληπτριών χωρών, με απώτερο στόχο την πολιτική, οικονομική και κοινωνική σταθερότητα της περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. 











Θέμα: «Χαρίσαμε την έδρα του Κέντρου για την Ανάπτυξη Πολιτικών Νεολαίας στην Ν.Α. Ευρώπη στα Τίρανα λόγω διακομματικής και διαχρονικής… αδιαφορίας»

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ, Βρίσκομαι στη δυσάρεστη θέση να σας ενημερώσω για λάθη και παραλείψεις που έγιναν -και γίνονται- σε βάρος της Θεσσαλονίκης και της χώρας μας και μάλιστα στην αβάσταχτη συγκυρία των μνημονίων και των συνεχών… απογοητεύσεων. Επίσης να ζητήσω την άμεση παρέμβαση σας, προκειμένου να δρομολογηθούν δράσεις για αντιστροφή της δυσμενούς κατάστασης, την οποία προκάλεσε ή δημιούργησε η γραφειοκρατία και το… αλαλούμ του κυβερνητικού μηχανισμού, (θέμα που κι εσείς έχετε θίξει κατά καιρούς)

Χρονικό… ήττας

Το Συμβούλιο της Ευρώπης το 2006 -και μετά από συζητήσεις με την τότε ελληνική κυβέρνηση- ανακοίνωσε την πρόθεσή του να δημιουργήσει στην Ελλάδα και με έδρα τη Θεσσαλονίκη το «Κέντρο για την Ανάπτυξη Πολιτικών Νεολαίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη ( Youth Policy Development Centre for SEE )». Σε συνάντηση που έγινε (1 - 3 Ιουνίου 2006) στην Αθήνα - τόσο το Υπ. Εξωτερικών όσο και η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς - αποδέχθηκαν την πρόταση του Συμβουλίου της Ευρώπης και δεσμεύτηκαν μέσα σε εύλογο διάστημα να κάνουν όλες τις κινήσεις για την οργάνωση και λειτουργία του Κέντρου. ΔΥΣΤΥΧΩΣ όμως δεν έγινε κάποια κίνηση για ενεργοποίηση της απόφασης και  το Συμβούλιο της Ευρώπης την έβαλε στο αρχείο λόγω της αδιαφορίας μας!

(Παράλληλα την ίδια εποχή , κατατίθεται αντιπρόταση από την κυβέρνηση των Σκοπίων να αναλάβει το Κέντρο, με… δωρεάν παραχώρηση παλιού κρατικού ξενοδοχείου επί της λίμνης Αχρίδας, πρόταση που σταμάτησε ύστερα από το βέτο της ελληνικής πλευράς).

Το 2011 έχοντας κερδίσει ως πόλη τον τίτλο «Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014» συγκεντρώνουμε στο γραφείο του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη, όλα τα στοιχεία – από Αθήνα, Βρυξέλλες και Στρασβούργο – και ξεκινάμε αγώνα ενημέρωσης των αρμοδίων με σκοπό να ενεργοποιήσουμε την απόφαση του 2006 για την διεκδίκηση του Κέντρου. Ενημερώνουμε  τους κυβερνητικούς φορείς ότι παραχωρούμε, ως Δήμος , χώρο, υποδομές και υπαλλήλους αν χρειαστεί ΧΩΡΙΣ, όμως,  ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. Παρ΄όλα αυτά, μπαίνουμε σε νέο κύκλο… ενημέρωσης για τη διεκδίκηση, αυτή τη φορά σε φορείς του εξωτερικού.

Η απάντηση μία και ίδια. Η μόνη περίπτωση η Θεσσαλονίκη να γίνει έδρα του Κέντρου είναι να το ζητήσει η ελληνική κυβέρνηση. ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ!

Την ίδια στιγμή κυβερνήσεις χωρών της Ν.Α. Ευρώπης αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, αξιοποιώντας το δικό μας… ΚΕΝΟ, και ζητούν την έδρα του Κέντρου, χωρίς αυτό – παρά τις επίμονες επισημάνσεις μας (τηλεφωνικά και δια ζώσης) – να… συγκινήσει  αρμόδιους ή συναρμόδιους υπουργείων και φορέων!

Με προσωπική παρέμβαση του Δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη ενημερώνεται ο  υφυπουργός εξωτερικών Δημήτρης Κούρκουλας σε συνάντηση στο γραφείο του ζητώντας μεταξύ άλλων να ενεργοποιήσουμε τον μηχανισμό που θα έφερνε εν μέσω κρίσης, ευρωπαϊκά κονδύλια στην πόλη και αέρα… αισιοδοξίας για τη νεολαία που «ετοίμαζε τις βαλίτσες της» για το εξωτερικό, απογοητευμένη από την κατάσταση στον τόπο. Μάταια κι αυτή η προσπάθεια…

Στη συνέχεια, με επιστολές ενημερώνω εκπροσώπους πολιτείας, κυβέρνησης και κομμάτων ώστε να σταθούν αρωγοί στον αγώνα μας. Ενδεικτικά αναφέρω την κα Μπακογιάννη, επικεφαλής τότε της ελληνικής αντιπροσωπείας στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης (η οποία με επιστολή της μας ενημέρωσε ότι θα μας στηρίξει) και τον τότε πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, υπουργό εξωτερικών και αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Β. Βενιζέλο. (2013-2014) αλλά και βουλευτές άλλων κομμάτων. Δυστυχώς κι αυτές οι νέες απόπειρες ήταν… άνευ αποτελέσματος (επισυνάπτονται οι επιστολές).

Λίγο ΠΡΙΝ την ανάληψη του θεσμού της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας Θεσσαλονίκη 2014, ζητήσαμε να τεθεί και πάλι στο τραπέζι η δημιουργία του «Κέντρου για την Ανάπτυξη Νεολαίας στη Ν.Α. Ευρώπη», ώστε να συνδράμει και να ενισχύσει τις ήδη νικηφόρες προσπάθειες μας (βλ Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας Θεσσαλονίκη 2014).  Το Συμβούλιο της Ευρώπης δεν είναι αρνητικό στις εκκλήσεις μας, αν και δεν μας έχει πλέον σε προτεραιότητα, δηλώνοντας ότι η ενεργοποίηση της απόφασης προϋποθέτει επίσημη επιστολή και ενδιαφέρον μέσω του υπουργείου εξωτερικών, γεγονός που όμως ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ!

Επί των ημερών, των δικών σας κυβερνήσεων, επιχειρούμε ΚΑΙ ΠΑΛΙ να βρούμε «φως στην άκρη του τούνελ», με διαδοχικές συναντήσεις και οχλήσεις τόσο στελεχών σας όσο και εσάς του ιδίου (αν θυμάστε στο γραφείο του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη). Πριν τις εκλογές του 2014 ζητώ συνάντηση μαζί σας, όμως τελικά επιτυγχάνεται -προφανώς λόγω πολλών υποχρεώσεων- μετά τις εκλογές στο γραφείο του δημάρχου, παρουσία του κυβερνητικού στελέχους και βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Αμανατίδη ο οποίος αναλαμβάνει να διερευνήσει το θέμα. Σας ενημερώνω -πρόσωπο με πρόσωπο- για την περιπέτεια της… χρόνιας και «ατυχούς» διεκδίκησης αλλά και την επιτυχία του θεσμού που κερδίσαμε ως δήμος – ύστερα από ένα δύσκολο ανταγωνισμό ανάμεσα σε πολλές και μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις – αυτού της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας Θεσσαλονίκη 2014, γεγονός που επιδοκιμάζετε ιδιαιτέρως – όπως λέτε- και όχι αδίκως. Ο δήμος και η πόλη έλαβε… αμέτρητα συγχαρητήρια από τα μεγαλύτερα θεσμικά όργανα της ΕΕ για την άψογη διοργάνωση η οποία προσέλκυσε και προσελκύει χιλιάδες νέους τουρίστες στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη (Επισυνάπτω τις σχετικές ευρωπαϊκές αναφορές και υπογραφές).  Η υπόθεση ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ δεν προχωρά!

Εντούτοις, με επιμονή και υπομονή, συνεχίζουμε τις οχλήσεις, αυτή τη φορά προς τα υπουργεία πολιτισμού, παιδείας, εξωτερικών επαναλαμβάνοντας σταθερά ότι το «Κέντρο για την Ανάπτυξη Νεολαίας στην Ν.Α. Ευρώπη (Youth Policy Development Centre For SEE) θα αναβαθμίσει την πόλη, θα ενισχύσει οικονομικά, διπλωματικά, τουριστικά και πολιτικά τη χώρα, ενώ ταυτόχρονα θα επικυρώσει την επιτυχία του θεσμού που διοργανώσαμε και για τον οποίο μιλάει όλη η Ευρώπη (Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας Θεσσαλονίκη 2014).

 Η προσπάθεια μας τώρα (με υπηρεσιακούς παράγοντες για τους οποίους επισυνάπτω σχετικές επιστολές – αναφορές) έχει ακόμη μεγαλύτερη ένταση διότι το Συμβούλιο συζητά για τα θέματα των Κέντρων Νεολαίας  (στις 12 με 15 Μαΐου 2015) στη Σερβία. Έχουμε ενημερώσει σχετικά τους εκπροσώπους των κέντρων αποφάσεων (Φούχτελ, Ευρωπαϊκό Φόρουμ Νεολαίας, τεχνοκράτες γερμανικών υπουργείων και ΕΕ) έχουμε πάρει τις ανάλογες διαβεβαιώσεις στήριξης, αλλά δυστυχώς η Ελλάδα ΔΕΝ ΣΤΕΛΝΕΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ στη σύνοδο, γεγονός απαραίτητο για τη διεκδίκηση του Κέντρου.

Ωστόσο, δεν σταματάμε την προσπάθεια… Κατεβαίνω στην Αθήνα και ζητώ από διευθυντικό στέλεχος του υπουργείου εξωτερικών ΑΜΕΣΗ παρέμβαση ώστε να ενημερωθεί ο Έλληνας Πρόξενος – ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ – και να διεκδικήσει ως διπλωματικός ακόλουθος του υπουργείου την έδρα του Κέντρου για τη Θεσσαλονίκη. Μάταια. Δεν γίνεται ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ.

Έτσι το Κέντρο διεκδικεί η Αλβανία και η έδρα πηγαίνει στα Τίρανα, στερώντας από τον τόπο μας, ευρωπαϊκά κονδύλια και δράσεις νεολαίας για όλη τη βαλκανική με έδρα τη Θεσσαλονίκη!

Τι χάσαμε

-          την αναβάθμιση της χώρας και της πόλης στην υλοποίηση πολιτικών ενός διεθνούς οργανισμού

-          την ανάδειξη της χώρας ως πυλώνα υλοποίησης πολιτικών για τη νεολαία και την είσοδο στο χάρτη των χωρών που φιλοξενούν φορείς και εκδηλώσεις κύρους

-          την υποστήριξη και υποβοήθηση υλοποίησης των πολιτκών για μια κρίσιμη ομάδα στόχου όπως οι νέοι και ειδικά οι νέοι στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης

-          την τεχνογνωσία από τη λειτουργία του Κέντρου τόσο για τα στελέχη που θα εμπλακούν στην άμεση λειτουργία του όσο και για τα σχήματα της κοινωνίας των πολιτών που θα συνεργάζονται μαζί του

Τι γίνεται σήμερα…

Σε πρόσφατη πρόσκληση που πήραμε από το γραφείο σας -για συμμετοχή στις 13.2.17 σε συνάντηση με θέμα «την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε νεανικό προορισμό όλων των Βαλκανίων…» απουσιάζει τελείως το αναπτυξιακό σκεπτικό, η καινοτόμα πρόταση -σε συνδυασμό με τις καλές πρακτικές της πόλης της τελευταίας δεκαετίας- και επικεντρώνουμε μόνο σε δράσεις… φεστιβαλικής λογικής. Απουσιάζει επίσης η πρόσκληση και εμπλοκή των αντιπροσωπευτικών σχημάτων και δικτύων των ίδιων των νέων που στην πόλη μας είναι καταγραμμένα, ενεργά και αποτελεσματικά.

Κε Πρωθυπουργέ,

ως διοίκηση του Δήμου είχαμε και έχουμε στο επίκεντρο της πολιτικής μας τους νέους της πόλης ενώ παράλληλα δεσμευτήκαμε να ενισχύουμε τον εθελοντισμό ως στάση ζωής, ως μια εξαιρετικά επιμορφωτική λειτουργία, που προσδίδει νέο περιεχόμενο στη ζωή των πολιτών κυρίως  δε των νέων.

Η πόλη μας είναι μια κατ’ εξοχή νεανική πόλη, ίσως η πόλη με τους περισσότερους νέους στη λεκάνη της Μεσογείου. Ταυτόχρονα διαθέτει ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό φοιτητών, που φτάνουν τις  150.000, οπότε ο συνολικός αριθμός των νέων  αγγίζει το… 50% του συνολικού πληθυσμού της Θεσσαλονίκης. Αυτή η φοβερή «δύναμη» θα μπορούσε να απεγκλωβιστεί, να ενεργοποιηθεί και να αναπτύξει μια τεράστια δυναμική και να αποτελέσει το όχημα δημιουργικής εξόδου από τα αδιέξοδα της σημερινής κατάστασης που βιώνουμε σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Σας υπενθυμίζω ότι η διαδικασία που ακολουθήσαμε κατά το έτος «Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας» βασισμένη στη δημοκρατική συμμετοχή όλων:

-          -επιβεβαίωσε την ταυτότητα των νέων ως ενεργών πολιτών όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης, γεγονός που επισημάνθηκε και προβλήθηκε ιδιαίτερα

-          -συνέβαλε στην ανάπτυξη αξιών όπως η αλληλεγγύη και η ανεκτικότητα καλλιεργώντας, σε πρώτο επίπεδο την κοινωνική συνοχή στο εσωτερικό της πόλης και, σε δεύτερο επίπεδο, της Ευρωπαϊκής Ένωσης

-          -βοήθησε στην υπέρβαση των  διαφορών που ανέκυπταν σταδιακά υπό το βάρος των τριβών και των πιεστικών προθεσμιών

-          δημιούργησε τις προϋποθέσεις καλύτερης πρόσβασης και επιρροής στην οικονομική, κοινωνική, πολιτική και πολιτιστική ζωή της πόλης

-          ανέδειξε την ποιότητα της συλλογικότητας όταν αυτή ενσωματώνει διαφορετικότητες και ανταποκρίνεται στις  ανάγκες και τις προσδοκίες, ακόμη και όσων πλήττονται από κοινωνικό αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση

-          ανακάλυψε  διαύλους επικοινωνίας και ανέδειξε μεθόδους ένταξης, στο εθνικό και τοπικό πεδίο, των θεσμών και των επιτευγμάτων της ευρωπαϊκής πολιτικής για τη νεολαία   

-          -ενθάρρυνε  την πρωτοβουλία και καλλιέργησε την υπευθυνότητα σε όσους συμμετείχαν .

Στην τελευταία αναφορά του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πολιτική νεολαίας στην Ελλάδα, η Θεσσαλονίκη αναφέρεται ως «ένα εντυπωσιακό παράδειγμα καλής πρακτικής στην ενεργοποίηση και συμμετοχή των νέων σε δράσεις που τους αφορούν». Στην αναφορά καταγράφονται τα προβλήματα και οι ελλείψεις στην άσκηση της πολιτικής για τη νεολαία στη χώρα μας. Ωστόσο, στο αρνητικό αυτό πλαίσιο, το παράδειγμα της  Θεσσαλονίκης μνημονεύεται ιδιαιτέρως από  τη διεθνή ομάδα  του Συμβουλίου της Ευρώπης ως μία πρωτοβουλία που κατάφερε ανεξάρτητα από θεσμούς να δώσει ώθηση στη συμμετοχή  των νέων σε κοινωνικές δράσεις τοπικού επιπέδου. Η διεθνής ομάδα  καταγράφει το χαμηλό  επίπεδο της εκπαίδευσης και της κατάρτισης των νέων εργαζομένων στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, η ομάδα εκτιμά ότι η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να οδηγήσει στην ίδρυση ενός  Κέντρου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης της Νεολαίας.

Σας παρακαλώ Κε Πρωθυπουργέ,

όλος αυτός ο κόπος και ο «πλούτος» των νέων ανθρώπων να μην χαθεί σε δράσεις και εκδηλώσεις με την μορφή… φεστιβάλ, χωρίς αυτούς γι αυτούς. Εμείς είμαστε επί ποδός, αποφασισμένοι, με την ίδια επιμονή και υπομονή, σχεδιάζοντας με το Γενικό Γραμματέα Νέας Γενιάς, την  ημέρα που θα «ξανασυναντήσουμε»  τους νέους.]

 

οικονοµική συνεργασία µε τον απόδηµο Ελληνισµό.

Οι απόδημοι Έλληνες το 1990-1992

Δυστυχώς και το ελληνικό κράτος τα τελευταία τριάντα χρόνια δεν έχει κάνει κάποια, συνολική προσπάθεια καταγραφής του αριθμού των Ελλήνων αποδήμων. Η τελευταία φορά που έγινε κάτι τέτοιο ήταν το 1990-1992. Το 1990 η Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού με την «Απογραφή ομογενειακού πληθυσμού» και το 1992 η Διεύθυνση Αποδήμων Ελλήνων του Υπουργείου Εξωτερικών με την έκδοση «Ο Ελληνισμός του Εξωτερικού» παρουσίασαν τα πιο πρόσφατα, επίσημα συγκεντρωτικά στοιχεία. Από τότε βέβαια μέχρι σήμερα έχουν γίνει κοσμογονικές αλλαγές στη χώρα μας αλλά και σε ολόκληρο τον πλανήτη. Η οικονομική κρίση υποχρέωσε τουλάχιστον 500.000 Ελληνίδες και Έλληνες, κυρίως νέους, να  εγκαταλείψουν τη χώρα μας και να αναζητήσουν καλύτερη τύχη στο εξωτερικό. Το brain drain έχει στερήσει από την Ελλάδα χιλιάδες νέα και μορφωμένα παιδιά που θα μπορούσαν να προσφέρουν πολλά στον τόπο μας. Και δυστυχώς το δημογραφικό, το νούμερο ένα πρόβλημα για την Ελλάδα γιγαντώνεται, με το μέλλον να διαγράφεται αβέβαιο.

 Οι µεταποιητικές επιχειρήσεις και οι κλαδικοί σύνδεσµοι που ήταν µέλη του ΣΒΒΕ απασχολούσαν το 50% του συνόλου των εργαζοµένων της Βορείου Ελλάδος στον βιοµηχανικό τοµέα. Το ήµισυ ήταν συγκεντρωµένο στη Θεσσαλονίκη, ενώ η κλαδική κατανοµή του είχε ως εξής: ένα στα πέντε µέλη προερχόταν από τον κλάδο των τροφίµων, ένα στα οκτώ µέλη από τον κλάδο της ένδυσης και υπόδησης και ένα στα δέκα από τις υφαντικές βιοµηχανίες. Οι κλάδοι αυτοί συγκέντρωναν ποσοστό 42% των µελών.

Οι νέοι φορείς

Η εξυπηρέτηση των νέων στόχων του ΣΒΒΕ, όπως αυτοί είχαν ωριµάσει µέσα στη δεκαετία του 1990, γινόταν και µέσω των «νέων φορέων». Το ∆ΙΠΕΚ είχε πλέον στελεχωθεί και είχε αναπτύξει συνεργασίες, για να επιτύχει την παροχή αξιόπιστων πληροφοριών στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνταν στα Βαλκάνια και την Παρευξείνια περιοχή. Το ΚΕΠΑ διαχειριζόταν τον 4ο κύκλο RETEX, ενώ συνέστησε, σε συνεργασία µε τα Επιµελητήρια των Νοµών της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, την Αναπτυξιακή Ένωση Μακεδονίας (ΑΝΕΜ). Τον Ιούνιο του 1999 παρουσιάστηκε το στρατηγικό σχέδιο του ΣΒΒΕ για την ανάπτυξη της Ηπείρου, της Μακεδονίας και της Θράκης, µε τίτλο «Εγνατία Ανάπτυξη: Ανταγωνιστικότητα και απασχόληση στο βορειοελλαδικό τόξο», που στην πράξη δεν ευτύχησε.

Το Ελληνικό Σχέδιο Οικονοµικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων (ΕΣΟΑΒ), που παρουσιάστηκε το Μάιο του 1999, περιελάµβανε την πρόθεση του ελληνικού κράτους να συµβάλλει χρηµατοδοτικά στα προβλήµατα ανάπτυξης των βαλκανικών χωρών, ενώ στα τέλη του 2000 ιδρύθηκε το Ινστιτούτο Ερευνών / Μελετών Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής Χωρών Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Ι.Ν.Α.), ως αποτέλεσμα της συνεργασίας του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα. Την ίδια εποχή άρχισε να ωριμάζει το Χρηματιστηριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, που είχε ιδρυθεί το 1995, και ο ΣΒΒΕ διεκδίκησε τη δημιουργία μιας δεύτερης Παράλληλης Αγοράς στη Θεσσαλονίκη, της ελληνικής αγοράς αναδυοµένων κεφαλαιαγορών, στην οποία θα εισάγονταν βαλκανικές επιχειρήσεις.

Τον Σεπτέμβριο του 1999 ξεκίνησε τη λειτουργία του στη Θεσσαλονίκη ο Οργανισμός για την Ανασυγκρότηση των Βαλκανίων, τα οποία ήταν μισοκατεστραμμένα από το πολυετή εμφύλιο στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Η Θεσσαλονίκη υπήρξε επίσης η έδρα της Γραµµατείας του Συµφώνου Σταθερότητας, ενός διεθνούς οργανισµού στον οποίο συµµετείχαν οι χώρες της Ε.Ε. αλλά και τριάντα ακόµη χώρες -συµπεριλαµβανοµένων των ΗΠΑ. Σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας ήταν επίσης η παροχή βοήθειας στην ανοικοδόµηση των Βαλκανίων.

Αποβιομηχάνιση

Την ώρα που η Θεσσαλονίκη διεκδικούσε κεντρικό θεσμικό ρόλο στο νέο βαλκανικό τοπίο και ο ΣΒΒΕ αγωνιζόταν γι’ αυτό πολλές παραγωγικές επιχειρήσεις –ιδίως σε κλάδους εντάσεως εργασίας όπως η κλωστοϋφαντουργία και η ένδυση- «μετανάστευαν» προς το Βορρά αξιοποιώντας τη χαμηλή φορολογία και το φτηνό εργατικό δυναμικό. Ο ΣΒΒΕ παρακολουθούσε και υπογράμμιζε το φαινόμενο προς την τότε ελληνική κυβέρνηση ζητώντας να ληφθούν μέτρα που θα αντιμετωπίσουν υπέρ της Ελλάδας αυτό τον ιδιότυπο και πρωτόγνωρο ανταγωνισμό ανάμεσα σε χώρες για την προσέλκυση επιχειρήσεων και επενδύσεων. Εις μάτην. Η Αθήνα ποτέ δε… συγκινήθηκε και συνέχισε την πολιτική της σκληρής δραχμής και των υψηλών επιτοκίων. Πολύ περισσότερο που είχε το νου της στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και στο δείκτη του Χρηματιστηρίου.

Κάπως έτσι τα φαινόμενα αποβιοµηχάνισης δεν αντιµετωπίσθηκαν γρήγορα και επιδεινώθηκαν επικίνδυνα από τη ραγδαία απελευθέρωση του παγκόσµιου εµπορίου και την ανάδειξη νέων αγορών µε πλεονέκτηµα χαµηλότερου εργασιακού κόστους. Το φαινόμενο της βιοµηχανικής παρακµής εξαπλώθηκε σε πολλές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα η ανάκαµψη των βιοµηχανικών επενδύσεων που είχε σηµειωθεί στα μέσα της δεκαετίας του 1990 κινδυνεύει να ανακοπεί από τη µείωση των δυνατοτήτων ενίσχυσης αυτών των επενδύσεων, µετά τις αλλαγές στον αναπτυξιακό νόµο. Η µεταβολή του Αναπτυξιακού Νόµου είχε µειώσει τα επενδυτικά πλεονεκτήµατα που απολάµβανε η βιοµηχανία της Β. Ελλάδος και τα οποία είχαν αναγνωριστεί ακριβώς λόγω του περιφερειακού χαρακτήρα της. Έτσι, ανακόπηκε η βιοµηχανική ανάπτυξη της περιοχής Θεσσαλονίκης και ακόµη περισσότερο της Θράκης, όπου οι απώλειες ήταν µεγαλύτερες.


Με τον φορέα Ε.ΣΥ όμως θα ύπάρξει άνθούσα βιομηχανία σε όλην την χώρα και πάλι ,γιατί ύπάρχει και σχεδιασμός ,αλλά και κονδύλια για την έπίτευξη αύτού του στόχου

Και φυσικά η θεσσαλονίκη θα ξαναπαίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στα βαλκάνια και πάλι, σε όλους τους τομείς


 OI AΛΗΘΕΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΦΩΣ.ΑΡΓΑ Η ΓΡΗΓΟΡΑ,ΘΑ ΦΩΤΙΣΤΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΚΟΤΑΔΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΚΥΡΙΑΡΧΩΝ

ΝΑΝΑ ΕΜΕΝΙΔΟΥ

https://draft.blogger.com/blog/posts/7099650821137061757

ΠΑΛΛΑΔΑ ΑΘΗΝΑ

https://draft.blogger.com/blog/posts/4750588357901248088

Nana Emenidou

https://www.facebook.com/EmenidouNana

Ομάδα για Νανα Εμενιδου υπ.βουλευτης Α' Θεσσαλονικης

https://www.facebook.com/groups/480017989312584

Νανα Εμενιδου υπ.βουλευτης Α' Θεσσαλονικης

https://www.facebook.com/profile.php?id=100064120325036

ΕΜΕΝΙΔΟΥ ΝΑΝΑ

https://twitter.com/emenidounana

ΠΑΛΛΑΔΑ ΑΘΗΝΑ

https://twitter.com/home

 


Το ερώτημα είναι 

έως πότε θα τους επιτρέπουμε να αποφασίζουν για μας χωρίς εμάς ?

Έλληνα πολίτη ενημερώσου για το κυβερνητικό πρόγραμμα του πολιτικού φορέα του έθνους των Ελλήνων

https://www.artemis-sorras.gr/

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΑΖΕΜΕΝΗ, ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΗ ΜΕ ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, ΕΓΧΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ, ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.

ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ: http://politikosforeas.e-sy.gr/

ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:

https://wp.me/paj2cu-10K

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ: https://alfeiospotamos.gr/?p=17627&fbclid=IwAR0Gp8oBFLZMKFxP-BX9XVkJoaypTWM6qVisZAnUDT6VS2exyH6AD66egl0

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ: https://alfeiospotamos.gr/?p=18373&fbclid=IwAR3MIGX5ZYjyVlzuvEjUdX-lQ5qL4TT0O7DNhwjrHpLd5MqTKKB5QNt4-K8

ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ: http://e-sy.gr/

ΜΕΤΟΧΕΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ: http://trapeza-anatolis.oramaellas.gr/

600 ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: http://600dis.oramaellas.gr/

50 ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ: http://www.endcyprusdebt.com/

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΟΜΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ: http://dimoi.oramaellas.gr/

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ 100 ΔΙΣ Τ.Χ.Σ.: http://txs.oramaellas.gr/

ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ: https://ypomnima.artemis-sorras.gr/

ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ «ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ- Ε.ΣΥ.» http://alfeiospotamos.gr/?p=11184

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Ο ΕΛΛΑΝΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 6ΟΟ:
ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΟΛΙΤΗΣ;

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Post Top Ad

ΣΕΛΙΔΕΣ