Post Top Ad

Παρασκευή 15 Απριλίου 2022

Ο ΛΥΧΝΙΤΗΣ, Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΕ ΒΑΘΟΣ

 ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ



ΤΟ ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΟ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ ΜΑΡΜΑΡΟ, Η ΠΑΡΙΑ ΛΙΘΟΣ, ΕΞΟΡΥΣΣΟΤΑΝ ΣΤΑ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΟΡΕΙΝΟ ΟΓΚΟ ΤΩΝ ΑΓ. ΠΑΝΤΩΝ (ΟΡΟΣ ΜΑΡΠΗΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ). ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ, Η ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΗ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΟΥ ΛΥΧΝΙΤΗ ΜΕ ΟΛΟΛΕΥΚΟ ΧΡΩΜΑ, ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΑΓΑΛΜΑΤΟΠΟΙΙΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΠΕΡΙΖΗΤΗΤΗ ΑΠΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥΣ ΓΛΥΠΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥΣ.

ΤΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΣΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ.

ΣΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ, Ο ΛΥΧΝΙΤΗΣ, Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΕΩΣ ΚΑΙ 35 ΧΙΛ. ΕΝΑΝΤΙ 25 ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΤΗΣ ΚΑΡΡΑΡΑ ΚΑΙ 15 ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΝΤΕΛΙΚΟ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΠΑΡΟΣ-1 ΚΑΙ ΕΞΟΡΥΣΣΟΤΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΤΩΝ ΝΥΜΦΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΝΟΣ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΙ. ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΑΡΟΣ-2 ΚΑΙ ΠΑΡΟΣ-3 ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΙΛΑΔΑΣ ΧΩΡΙΔΑΚΙ, ΚΑΘΑΡΟΥ ΛΕΥΚΟΥ ΕΩΣ ΚΥΑΝΟΓΚΡΙΖΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΙΟ ΧΟΝΔΡΟΚΟΚΚΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΛΥΧΝΙΤΗ, ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ. ΤΑ ΚΟΙΤΑΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΥΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΕΙΧΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΗΔΗ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΕΡΙΟΔΟ (7ΟΣ-6ΟΣ ΑΙ. Π.Χ.) ΚΑΙ ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΤΟΥ ΛΥΧΝΙΤΗ. ΟΙ ΕΞΟΡΥΞΕΙΣ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΣΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΕΣ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΙ.

ΥΠΟΓΕΙΑ ΣΤΟΑ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΙ ΠΑΡΟΥ.

ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΑΔΑ ΧΩΡΙΔΑΚΙ, Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΞΟΡΥΞΗΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ, ΣΤΑ ΘΑΨΑΝΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ, ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΩΝ ΘΑΨΑΝΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΣΤΙΣ ΣΠΗΛΙΕΣ. ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΑ ΟΡΥΓΜΑΤΑ ΛΑΞΕΥΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΒΡΑΧΟ ΕΝΩ ΣΤΟΝ ΠΥΘΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΣΩΖΟΝΤΑΙ ΣΗΡΑΓΓΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΡΥΞΗ ΤΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΙΟΥ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΚΟΙΛΑΔΑΣ, ΣΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ, ΣΩΖΕΤΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΞΟΡΥΞΗΣ, ΛΑΞΕΥΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΠΛΑΓΙΕΣ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΣΩΡΟΥΣ ΜΠΑΖΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΗΣ ΛΑΞΕΥΣΗΣ ΡΙΓΜΕΝΟΥΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥΣ. Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΗΜΙΕΡΓΩΝ ΣΤΟΥΣ ΣΩΡΟΥΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ ΗΤΑΝ ΣΕ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ. ΑΠΟ ΕΔΩ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΠΙΓΡΑΦΗ ΣΤΗΛΗ ΌΡΟΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΟΥ Β’ ΜΙΣΟΥ ΤΟΥ 4ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΥΠΟΔΗΛΩΝΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΩΝ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ.

ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΟΥ LOUIS-FRANÇOIS-SEBASTIEN FAUVEL ΓΑΛΛΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΔΙΠΛΩΜΑΤΗ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥ.

ΣΥΝΗΘΩΣ, Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ ΕΞΑΝΤΛΕΙΤΑΙ ΣΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΙ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΣΤΟΑ ΤΩΝ ΝΥΜΦΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΝΩΣΤΗ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΑΝΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΕΝΕΠΙΓΡΑΦΟΥ ΑΝΑΓΛΥΦΟΥ ΤΩΝ ΝΥΜΦΩΝ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΟΥ 4ΟΥ ΑΙ. Π.Χ. ΠΟΥ ΚΟΣΜΕΙ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΤΑΥΤΙΣΤΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟ.             

ΤΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ ΤΩΝ ΝΥΜΦΩΝ (4ΟΣ ΑΙ.Π.Χ.) ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΣΤΟΑΣ ΤΩΝ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ. THE RELIEF OF THE NYMPHS (4TH C. BC) AT THE ENTRANCE OF THE SOUTH GALLERY OF THE QUARRIES.ΥΠΟΓΕΙΑ ΣΤΟΑ ΤΩΝ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΙ

    


ΤΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ ΠΡΟΣΕΙΛΚΥΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΗΓΗΤΩΝ, ΟΠΩΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ LE BAS (1868) ΚΑΙ STUART (1882), ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ, Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΓΛΥΦΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΛΕΙΠΕΙ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕ ΔΥΟ ΜΟΡΦΕΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΕΞΙΑ ΠΟΥ ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΥΛΗΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΑΓ. ΜΗΝΑ. ΚΑΙ ΕΝΩ ΤΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΤΩΝ ΝΥΜΦΩΝ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΠΡΟΣΕΙΛΚΥΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ, ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΑ ΜΟΝΟΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΟ ΣΩΡΟΥΣ ΛΑΤΥΠΗΣ.

Ο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΗΝΙΟΧΟΣ ΤΗΣ MOZIA ΣΤΗΝ ΣΙΚΕΛΙΑ ΑΠΟ ΛΥΧΝΙΤΗ, ΕΡΓΟ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΠΑΡΙΟΥ ΓΛΥΠΤΗ.

ΑΝΤΙΘΕΤΑ, ΤΟ ΑΛΛΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΙ, ΓΝΩΣΤΟ ΩΣ ΤΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΤΟΥ ΠΑΝΟΣ, ΟΠΩΣ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΡΔΕΛΛΑ (1884), ΠΕΡΙ ΤΑ 600 Μ. ΝΟΤΙΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΠΛΕΥΡΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΟ ΤΩΝ ΝΥΜΦΩΝ, ΗΤΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΡΟΣΙΤΟ, ΟΠΩΣ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΚΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΓΡΑΜΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΤΟΙΧΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΟΦΗ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΩΝ ΠΕΡΙΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ 18ΟΥ ΚΑΙ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ, ΟΠΩΣ FAUVEL 1789, BROOKE 1818, DAURIAC 1819, PRADIER 1833, CORDIER 1858, SIEGEL 1861 ΚΛΠ.
ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑ, Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΕΓΙΝΕ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΗ ΛΟΓΩ ΣΤΕΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΦΕΡΤΑ ΥΛΙΚΑ ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ, Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΤΕΣΤΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΥΚΟΛΗ ΩΣΤΕ ΝΕΟΤΕΡΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΦΗΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ (ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ) ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΔΙΠΛΑ ΣΕ ΕΚΕΙΝΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ. Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΣΤΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ, ΣΤΟ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΑ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΒΑΣΗ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΒΑΘΥΤΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΛΑΤΟΜΕΙΟΥ.

Η ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΙΩΝΙΟΥ ΑΠΟ ΠΑΡΙΑΝΟ ΜΑΡΜΑΡΟ, ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ.


Ο ΠΡΩΤΟΣ ΧΩΡΟΣ ΔΙΑΣΩΖΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΒΑΘΜΙΔΩΤΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΟΓΚΟΜΑΡΜΑΡΩΝ ΕΝΩ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΤΕΝΟΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΛΕΥΡΙΚΗΣ ΑΠΟΘΕΣΕΩΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΞΟΡΥΞΗΣ, ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΧΩΡΟ ΜΕ ΕΜΦΑΝΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑ ΘΑΛΑΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΥΛΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΟΠΟΥ ΤΟ ΣΤΡΩΜΑ ΕΜΦΑΝΙΖΕ ΜΙΚΡΕΣ ΚΛΙΣΕΙΣ.
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΑΛΑΚΤΙΤΩΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΗΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΟΡΟΦΗ ΤΩΝ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΑΝΟΙΓΜΑΤΩΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ. ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΕΞΟΡΥΞΗ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΩΝ ΟΓΚΩΝ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΕΝΟΣ, ΟΤΑΝ ΠΡΟΕΚΥΠΤΕ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΑΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΙΤΑΣΜΑ.

ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ ΠΡΟΗΛΘΕ ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟΤΕΡΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΡΟΤΙΜΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΦΙΛΟΤΕΧΝΗΘΗΚΑΝ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΑ ΓΛΥΠΤΙΚΑ ΕΡΓΑ. Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΙΑΝΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΕΝΩ ΜΑΡΤΥΡΕΙΤΑΙ ΗΔΗ ΣΤΟΝ 7Ο ΑΙΩΝΑ Π.Χ. ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΑΞΕΥΣΗ ΑΝΑΓΛΥΦΩΝ ΣΤΗΛΩΝ, ΟΠΩΣ ΜΑΡΤΥΡΕΙ ΚΑΙ Η ΕΠΙΤΥΜΒΙΑ ΣΤΗΛΗ ΣΕ ΧΑΜΗΛΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ, ΚΑΙ ΛΥΧΝΩΝ ΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΗΝ ΛΕΚΑΝΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ, ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΙΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΠΤΗ ΜΝΗΜΕΙΑΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ Η ΠΑΡΙΑ ΛΙΘΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΜΕΣΟΝ ΤΟΝ 6Ο ΑΙΩΝΑ Π.Χ., ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΚΤΟΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΝΑΞΙΑΚΟ, ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟΥΣ ΚΛΑΣΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΧΡΟΝΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΚΟΥΣ (2ΟΣ-3ΟΣ ΑΙ. Μ.Χ.).

ΤΟ ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΟ ΙΣΩΣ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ, Ο ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΤΗΣ PRIMA PORTA ΑΠΟ ΛΥΧΝΙΤΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ, ΟΠΩΣ Η ΜΑΡΜΑΡΙΝΗ ΓΟΡΓΩ ΤΟΥ Β’ ΤΕΤΑΡΤΟΥ ΤΟΥ 6ΟΥ ΑΙΩΝΑ Π.Χ., ΕΡΓΟ ΑΝΩΝΥΜΟΥ ΓΙΑ ΜΑΣ ΠΑΡΙΑΝΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΤΗΝ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΙΑΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΝΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΑΙΩΝΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΑΚΕΦΑΛΗ ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΟΡΜΗΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ ΟΡΜΗΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΘΕΡΕΣ, ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ΣΕ ΧΡΟΝΟΥΣ ΠΟΥ «ΑΛΛΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΟΥΤΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ» ΟΠΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΧΕΙ ΠΕΙ Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΧΡ. ΚΑΡΟΥΖΟΣ (1938). ΤΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΙΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ ΥΠΗΡΞΑΝ ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΤΟΣΟ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΩΣΤΕ ΝΩΡΙΣ ΤΟΝ 6Ο ΑΙΩΝΑ Η ΠΑΡΟΣ ΑΝΕΠΤΥΞΕ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΣΧΟΛΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΕ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ Η ΕΞΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΠΑΡΙΑΝΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΣΕ ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΕΚΤΟΣ ΠΑΡΟΥ, ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΠΛΟΥΤΟ ΚΑΙ ΙΣΧΥ. ΈΤΣΙ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΠΑΡΙΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ΚΑΙ Η ΠΑΡΙΑ ΛΙΘΟΣ ΚΑΤΕΚΛΥΣΑΝ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΙΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΝΤΙΝΗ ΔΗΛΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ, ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΑ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΩΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΔΥΣΗ (ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ) ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΛΙΒΥΗ ΣΤΗΝ Β. ΑΦΡΙΚΗ.ΝΤΟΡΑ ΚΑΤΣΩΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΡ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ (CORNELL UNIVERSITY) ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΑΠΚ

 

ΠΟΛΛΟΙ ΓΛΥΠΤΕΣ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΕΟΝ ΔΙΑΣΗΜΟΙ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΣΕ ΠΑΡΙΑΝΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΠΟΥ ΣΤΗΘΗΚΑΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΟΠΩΣ Ο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΗΝΙΟΧΟΣ ΤΗΣ MOZIA ΣΤΗΝ ΣΙΚΕΛΙΑ ΑΠΟ ΛΥΧΝΙΤΗ, ΕΡΓΟ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΠΑΡΙΟΥ ΓΛΥΠΤΗ, Η ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΙΩΝΙΟΥ, Ο ΕΡΜΗΣ ΤΟΥ ΠΡΑΞΙΤΕΛΗ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ, Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΝΙΔΟ, Η ΆΡΤΕΜΙΣ ΒΡΑΥΡΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ, Ο ΈΡΩΣ ΣΤΟ ΠΑΡΙΟΝ, Η ΜΑΙΝΑΔΑ ΤΟΥ ΠΑΡΙΟΥ ΣΚΟΠΑ ΣΤΗΝ ΣΙΚΥΩΝΑ ΚΑΙ Η ΚΑΘΙΣΤΗ ΕΣΤΙΑ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ, Η ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΟΥ ΛΕΩΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΚΝΙΔΟ, ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΛΟΥΒΡΟ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΟ ΙΣΩΣ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ, Ο ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΤΗΣ PRIMA PORTA ΑΠΟ ΛΥΧΝΙΤΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ.https://www.oryktosploutos.net/2021/02/ancient-mines-of-paros/


ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΠΑΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΦΗΜΙΣΜΕΝΑ ΕΙΔΗ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ.

ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΠΑΡΟΥ ΠΟΥ ΛΑΤΟΜΕΙΤΑΙ ΣΤΗ ΝΗΣΟ ΠΑΡΟ, ΕΚ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ, ΗΤΑΝ ΗΔΗ ΓΝΩΣΤΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΠΟΥ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΠΑΛΕΥΚΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΙΜΗΘΗΚΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΟΛΛΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΝΑΩΝ. ΤΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ, ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΤΟ ΚΑΘΙΣΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΥΓΕΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΦΘΑΝΕΙ ΤΑ 6 - 7 ΕΚΑΤΟΣΤΑ ΒΑΘΟΣ, ΚΑΙ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ 30 ΕΚΑΤΟΣΤΑ, ΟΠΟΥ ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΤΟ ΦΩΣ ΧΑΡΙΖΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ. ΥΠΟΨΗ ΟΤΙ Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΝΤΕΛΙΚΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΔΕΝ ΞΕΠΕΡΝΑΕΙ ΤΟ 1,5 ΕΚΑΤΟΣΤΟ.

ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΤΟΣΟ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΑΞΟΥ, ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΛΙΓΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΠΡΟΤΙΜΟΥΝΤΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΑΛΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΩΛΙΩΝ ΠΑΡΑ ΣΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΑΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΞΑΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΟΠΩΣ Π.Χ. Ο "ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ" ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ, Η ΣΕ ΜΑΥΣΩΛΕΙΑ.

Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ, ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ "ΠΑΡΙΑΣ ΛΙΘΟΥ" ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΤΟΣΟ ΓΩΣΤΗ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕ ΚΑΙ ΘΕΪΚΟ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟ. ΌΠΩΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥ Ο ΕΥΣΕΒΙΟΣ:

"Ο ΘΕΟΣ, ΑΡΧΗ ΦΩΤΕΙΝΗ, ΠΟΥ ΕΔΡΕΥΕΙ ΣΤΟ ΜΕΣΟΝ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ, ΤΟΥ ΠΙΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΥ, ΜΕΝΕΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΑΟΡΑΤΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΕΚΕΙΝΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΥΨΩΝΟΝΤΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΤΗΣ ΥΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ Η ΘΕΑ ΤΩΝ ΔΙΑΦΑΝΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ, ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΥ, ΤΟΥ ΠΑΡΙΑΝΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟΥ ΕΛΕΦΑΝΤΟΣΤΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΘΕΪΚΟΥ ΦΩΤΟΣ, ΟΠΩΣ Η ΘΕΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑΣ.".

ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΠΑΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΓΝΩΣΤΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ "ΛΥΧΝΙΤΗΣ"

ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΠΑΡΙΑΝΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΕΙΝΑΙ:

ΤΑ ΠΕΡΙΦΗΜΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΥΚΛΑΔΙΚΑ ΕΙΔΩΛΙΑ "Ο ΑΡΠΙΣΤΗΣ" ΚΑΙ "Ο ΑΥΛΗΤΗΣ" (2.800 - 2.300 Π.Χ.) ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΤΗ ΚΕΡΟ.

ΟΙ ΚΟΥΡΟΙ ΤΗΣ ΘΑΣΟΥΤΗΣ ΚΕΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ.

Η ΚΟΡΗ ΦΡΑΣΙΚΛΕΙΑ, ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΑΡΙΑΝΟΥ ΓΛΥΠΤΗ ΑΡΙΣΤΙΩΝΑ (540 Π.Χ.), (ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ).



"Ο ΠΑΙΣ ΤΟΥ ΚΡΙΤΙΟΥ" (ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ)




"Η ΠΕΠΛΟΦΟΡΟΣ ΚΟΡΗ" (ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ)



"Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ" ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ.



"ΤΟ ΜΑΥΣΩΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ"



"Ο ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑ" ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ.



"Η ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ" (ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΡΟΥ).

"Η ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΙΩΝΙΟΥ" (ΜΟΥΣΕΙΟ ΟΛΥΜΠΙΑΣ).

"Η ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ" (ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ).



"Ο ΕΡΜΗΣ ΤΟΥ ΠΡΑΞΙΤΕΛΗ"



"Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ" (ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ)



ΣΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΤΗΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΑΣΦΑΛΩΣ Η ΠΑΡΟΣ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΩΣ Η «ΛΑΜΠΡΟΤΑΤΗ ΤΩΝ ΠΑΡΙΩΝ ΠΟΛΙΣ», ΣΕ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΣΩΝ ΣΠΟΥΔΑΙΩΝ ΠΑΡΙΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ: ΑΡΙΣΤΙΩΝ, ΑΓΟΡΑΚΡΙΤΟΣ, ΣΚΟΠΑΣ, ΘΡΑΣΥΜΗΔΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΜΟΝΟΝ ΜΕΡΙΚΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ, ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΑ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ, ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΧΥΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ.
ΕΙΝΑΙ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΟΤΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΔΙΑΦΥΛΑΞΗ, Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ Η ΑΡΜΟΖΟΥΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΙΣΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΟΛΩΝ.

 ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΑΞΙΩΘΕΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ,ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΞΙΖΕΙ

ΤΙΠΟΤΕ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΩΣ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ

Προγραμματικές δηλώσεις Ελλήνων Συνέλευσις:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0

Ιδρυτική διακήρυξη Ελλήνων Συνέλευσις:
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/ΔΙΑΚHΡYΞΗ-ΕΣΥ-ΤΕΛΙΚΟ.pdf?dl=0

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ – ΕΝΕΡΓΕΙΑ:

Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΘΑ ΔΟΜΗΘΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ. ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΠΑΝΤΑ ΥΠΟΨΗ ΤΙΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΠΙΘΑΝΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΟΥΣ ΠΙΟ ΝΕΥΡΑΛΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ.....

..7.2. Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΘΑ ΣΤΗΡΙΧΘΕΙ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ, ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΗ.

7.3. ΔΙΔΕΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΕΞΟΡΥΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΟ ΚΛΑΔΟ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΥΠΟΔΟΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΥΛΩΝ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΠΑΝΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΩΝ, ΣΠΑΝΙΩΝ ΓΑΙΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥΣ.
ΌΛΗ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ. ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΜΕΤΑΠΟΙΗΜΕΝΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ, ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΞΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗΣ. ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΥΤΑΡΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΗ ΣΤΙΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Ο ΕΛΛΑΝΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 6ΟΟ:
ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΟΛΙΤΗΣ;

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Post Top Ad

ΣΕΛΙΔΕΣ